Welkom bij stichting SAKO

Stichting Steun aan Kinderen Overzee (SAKO) heeft als belangrijkste doelstelling het bieden van hulp aan kinderen in derde wereldlanden, specifiek op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg. Hierbij maakt SAKO geen onderscheid in ras, huidskleur of religie.
Het geven van voorlichting in Nederland met betrekking tot de hulpverlening die geboden wordt.

Nieuws en Activiteiten

• Elisama op Bali

Bezoek aan weeshuis Elisama
    Op 3 maart 2017 hebben we het weeshuis Elisama in Denpasar op Bali bezocht. Daar hebben we gesproken over de toekomst, de mogelijkheden en de onmogelijkheden van de beide opvanghuizen. Vooral het onderhoud aan beide huizen is ter sprake gekomen en de daarbij behorende noden. Stichting "Pa van der Steur in Nederland" had SAKO gevraagd een foto reportage te maken van de bedjes die aan vervanging toe zijn. Genoemde stichting gaat een crowdfund actie beginnen met als doel het vervangen van bedjes, matrassen en bedlinnen.

Op de SAKO website staat de lijst met kinderen van 2015 en 2016 die in het weeshuis verblijven.

• Vastenactie 2017

De Parochiële Caritas Instelling (PCI) van de parochie H. Andreas, die heel West Zeeuws-Vlaanderen beslaat, heeft als doel voor de vastenactie het Technisch onderwijs van Aloshikha via stichting SAKO gekozen. De landelijke vastenactie steunt ons project m samen met u het gewenste doel te bereiken. Daartoe zijn posters verspreid over de kerkgebouwen in de parochie met de slogan
    "Een Vak brengt je Verder". Voor ons een vanzelfsprekend iets, maar in Bangladesh nog steeds bijzonder om naar school te mogen en zeker voor meisjes. Het streven is om ook in Bangladesh de meisjes een vak te laten leren. De opbrengst van deze actie samen met het deel van de landelijke Vastenactie wordt besteed aan het technisch onderwijs voor kinderen in Bangladesh.

Op 1 april 2017 is een benefiet middag georganiseerd wat een groot succes is geworden. Vele vrijwilligers hebben gezorgd dat deze middag een geslaagde actie was. Ook de koren uit de omgeving hebben deze middag met zang opgeluisterd.

Gebruikersmenu