Welkom bij stichting SAKO

Stichting Steun aan Kinderen Overzee (SAKO) heeft als belangrijkste doelstelling het bieden van hulp aan kinderen in derde wereldlanden, specifiek op het gebied van onderwijs en gezondheidszorg. Hierbij maakt SAKO geen onderscheid in ras, huidskleur of religie.
Het geven van voorlichting in Nederland met betrekking tot de hulpverlening die geboden wordt.

Nieuws en Activiteiten

• Vastenactie 2017

De Parochiële Caritas Instelling (PCI) van de parochie H. Andreas, die heel West Zeeuws-Vlaanderen beslaat, heeft als doel voor de vastenactie het Technisch onderwijs van Aloshikha via stichting SAKO gekozen. De landelijke vastenactie steunt ons project m samen met u het gewenste doel te bereiken. Daartoe zijn posters verspreid over de kerkgebouwen in de parochie met de slogan
    "Een Vak brengt je Verder". Voor ons een vanzelfsprekend iets, maar in Bangladesh nog steeds bijzonder om naar school te mogen en zeker voor meisjes. Het streven is om ook in Bangladesh de meisjes een vak te laten leren. De opbrengst van deze actie samen met het deel van de landelijke Vastenactie wordt besteed aan het technisch onderwijs voor kinderen in Bangladesh.

• Erkenningsregeling CBF

Stichting SAKO behoort tot de voortrekkers die zich vanaf 1 juli 2016 "erkend goed doel" mag noemen.
    Deze nieuwe erkenningsregeling zorgt ervoor dat er een eenduidige en door de sector breed gedragen erkenning ontstaat. Donateurs en andere belanghebbenden weten daardoor zeker dat erkende organisaties aan heldere spelregels voldoen, weten wat ze willen bereiken en daar open en begrijpelijk over communiceren. Bovendien versterken de toetsing en toezicht door het Centraal Bureau Fondsenwerving (CBF) het maatschappelijk vertrouwen in de sector als geheel.

(Overgenomen uit de toekenningsbrief van het CBF)

Gebruikersmenu